Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Definice optimismu: Nikdy není tak zle, aby nemohlo být ještě hůř!

V Anglii nám začaly velikonoční prázdniny. Od současného školního roku se ale liší jen tím, že nevstávám se slepicemi, abych cizím dětem dala úkoly a jejich rodičům další práci, stejně jako cizí učitelky nepřidělávají práci mně.

Mohu proto na internetu pozorovat, jak lidé s rozvahou využívají získaný čas k osobnímu rozvoji, rodinným hrám, pečení, sportu, ručním pracím či hře na hudební nástroj. Je však důležité si uvědomit, že i největší optimisté a akčňáci, kteří na netu s úsměvem prezentují pekáč buchet na stole i na břiše, zakouší také chvíle krize spojené s odnětím svobody, ztrátou starého života a nejistotou z budoucnosti blízké i vzdálené. A každý z nás chvílemi do jisté míry zakouší strach, smutek či hněv, a cítí se jednou dole a jednou nahoře. Ono se o těch negativních pocitech spojených s nuceným domácím vězením sice mluví ve zprávách, ale už ne tolik na sociálních médiích, a tak s dovolením začnu.

#UžMěToDěsněTočí (#AleFaktDěsně)

Po většinu dní zvládám výborně, koneckonců jsem velký introvert, ticho a samota jsou pro mě lázně. Jsou ale chvíle, kdy už mi to celé maximálně leze na bednu, především když je hezky a nemůžeme ven. Bydlíme v malé bytovce bez balkonu, o zahrádce nemůže být ani řeč, procházky přírodou v Londýně nehrozí a i v parcích, jediných zelených plochách velkoměsta, je lidí jak psů. Navíc tam máme dovoleno jen se procházet nebo cvičit, a ne sebou fláknout na deku a s kafem a knihou se rochnit na sluníčku, jako to dělají lidi s domy se zahradou. A jestli se v parcích nepřestanou nezodpovědní jedinci scházet s kamarády, tak budeme mít zaracha i na ty procházky.
No a pak je tu hlavně ta nejistota z budoucnosti. Jak dlouho to bude ještě trvat? Když jsme kdysi byli kempovat uprostřed panenské britské přírody a šest dnů ze sedmi pršelo, bylo to náročné, ale věděla jsem, že každým dnem jsem blíže teplu, suchu a normálnosti domova. Ale kdy skončí tohle? Přežijeme to ve zdraví? Kdy zase uvidíme svou rodinu a kamarády? Vrátíme se do léta ještě do školy? Pojede v červenci dcerka na svůj první tábor a my pak na dovolenou? (V lednu jsme objednali zájezd do Itálie :) )

#NesnášímNákupy

Jsou lidi, kteří nenávidí nákupy. Mně třeba nevadí, tedy s výjimkou shánění dětských školních bot, to je za trest, ale jídlo nakupuju celkem ráda. Teď už však ne. Nejdřív je totiž třeba zvolit správnou dobu na nákup – ani brzy, kdy je tam moc lidí, ani příliš pozdě, protože to už zase není co kupovat. Pak si člověk na sebe musí vzít ochranný oblek (ještě že mám praxi z komunistických branných cvičení), následně vystát půl hodinovou frontu na vstup, ještě v krámu rychle vymyslet, čím nahradit věci, které nemají (bude ještě vůbec někdy mouka a droždí?), a poté se doma zase vysléct a vybalit nákup tak, aby se nekontaminoval zbytek bytu. Vopruz. Stýská se mi po dobách, kdy jsem se večer cestou z práce zastavila v našem malém Coopu, abych se podívala, jestli nemají zlevněné nějaké lahůdky, nebo si tam naopak ráno koupila ke snídani čokoládový croissant. To mi teď připadá jak sci-fi!

#MilujuSvéDěti

Samozřejmě že miluju své děti. Moc! Jen bych si od nich teď taky někdy ráda trochu odpočinula. A už vůbec se v této souvislosti nebudeme bavit o úkolech, vaření, výběru jídel, úklidu pokoje a hlavně ne o tom, jak pěkně se do sebe dvě roztomilé holčičky dokážou navážet. Prosím školuuuuuuuuuuuu!

#MilujuManžela

Manžela pochopitelně taky miluju, (se střídavými úspěchy) už patnáct let. Ale taky si od něj ráda odpočinu. Proto vroucně miluju i jeho zaměstnavatele – státní dráhy – a jsem neskutečně hrdá na to, že si mou drahou polovičku vybral k tomu, aby v této kritické době dál sloužila vlasti. Jen tak dál! (Tak jistě, že o něj mám obavy a radši bych ho měla doma, ale že jo.)

#SvětloNaKonciTunelu 

Jeden by se v té trudomyslnosti lehce utopil. Je sice důležité si připustit, že toho někdy máme plné kecky a mluvit o tom, ale také je třeba se tomu pokud možno nepoddat. Tuhle jsem měla děsnou krizi, pěkně jsem se ve všem plácala, užírala se a nevěděla, co se sebou; k dovršení všeho jsem místo rozumného zacvičení si nerozumně žrala čokoládu (jako by nestačilo, že jsem se ten den zadýchala po padesátimetrovém běhu na autobus - ano, tak jsem teď fit!). Až večer mě pak nakopl příspěvek od zdravotní sestry, který někdo sdílel na internetu: Psala tam, že je sice těžké být zavřený sám doma, ale ještě těžší je sám ležet na JIPce; je náročné pracovat s dětmi z domu, ale mnohem náročnější je teď pracovat v nemocnici a ona by dala nevím co za to, aby mohla být doma zavřená se svými třemi dětmi; je těžké nevidět svou rodinu, ale ještě těžší je cizím lidem oznamovat, že jejich nejbližší už se domů nikdy nevrátí.

Pobrečela jsem si u toho, znovu se pomodlila za všechny úžasné a statečné zdravotníky, a uvědomila si, že i v této těžké době mám pořád  víc důvodů k radosti než ke smutku. A že můj život je vlastně pořád krásný – jen trochu jinak, než předtím, stejně jako že věta "nikdy není tak zle, aby nemohlo být ještě hůř", je vlastně vrcholem optimismu. A tak se teď loučím a půjdu vymalovat koupelnu, pak se s kafem natáhnu na gauč, otevřu okno dokořád a začtu se do knižní novinky své oblíbené autorky. A večer si pustím nějakou skvělou komedii, budu přitom dětem háčkovat košíčky na velikonoční vajíčka, a zítra ráno zadělám na jidášky - už měsíc si na ně v mrazáku syslím polské droždí. Tak krásné Velikonoce  – svátky zázraků, naděje a nového života! 

#ZvládnemeTo 

 

Autor: Alena Damijo | středa 8.4.2020 9:30 | karma článku: 23,08 | přečteno: 1099x
  • Další články autora

Alena Damijo

Jak jsem potkala anglického krále

„Příští středu teda děláme ty pohovory na novou školní účetní, platí to?“ ptám se ředitelky, zatímco listuju diářem. „Jo vidíš, to musíme přesunout, protože jsme byli pozvaní na setkání s vysokým královským hodnostářem."

29.3.2023 v 10:30 | Karma: 32,86 | Přečteno: 3104x | Diskuse| Společnost

Alena Damijo

Půl života za Malou louží

Nedávno jsem oslavila své dvacáté přivandrovalečtiny do Anglie. Z tehdejší vyjukané aupairky se stala úča na základce, místo (nuzného) kapesného beru (nuznou) výplatu a stav svobodná, bezdětná se léty proměnil ve vdaná, sdětná.

6.9.2022 v 10:45 | Karma: 30,09 | Přečteno: 1065x | Diskuse| Ona

Alena Damijo

Co je láska?

Jako spousta náctiletých, i já měla v šestnácti pocit, že jsem prakticky expert na vztahy mezi mužem a ženou. Jednak jsem přečetla všechny "Rudolfovky", a pak jsem taky měla sešit s citáty moudrých filozofů, autorů a umělců.

14.2.2022 v 10:45 | Karma: 26,00 | Přečteno: 782x | Diskuse| Ona

Alena Damijo

Je to jen drobnost, taková maličkost

Možná jsem to slovo jen měla dát do uvozovek. Maličkosti jsou totiž obrovská věc! Koho někdy týral zub, ten rozumí; koho trápí teď, ten při čtení těchto řádků horlivě přikyvuje a na oteklé tváři má bolestí lehce zkroucený úsměv.

18.1.2022 v 10:45 | Karma: 24,06 | Přečteno: 669x | Diskuse| Ona

Alena Damijo

Kovářova vánoční kobyla

Kovářova kobyla prý chodí bosa. Miluju česká přísloví a vidím v nich hlubokou moudrost věků, ale s tímhle jsem až do nedávna tak úplně nesouhlasila – přece když něco umím, tak tím spíš to udělám doma pro sebe a svou rodinu, ne?

14.12.2021 v 10:45 | Karma: 22,62 | Přečteno: 563x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Neodstoupím, řekl Sánchez po kauze manželky. Zlepšeme politickou kulturu, vyzval

29. dubna 2024  12:41

Španělský premiér Pedro Sánchez oznámil, že demisi nepodá. Zvažoval ji s ohledem na kauzu, v níž je...

Za výbuchy ve Vrběticích stojí Rusko. NCOZ kvůli nespolupráci kauzu odložila

29. dubna 2024  11:12,  aktualizováno  12:31

Kriminalisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) odložili případ výbuchů skladů...

Ministr Rakušan vystoupí na tiskové konferenci. Promluví mimo jiné o migraci

29. dubna 2024  12:20

Přímý přenos Ministr vnitra Vít Rakušan promluví na pondělní tiskové konferenci o aktuálních tématech. Vyjádřit...

Většina práv jako u manželů a přiosvojení dětí. Pavel podepsal zákon o svazcích LGBT+

29. dubna 2024  12:07

Stejnopohlavní páry budou moci od příštího roku uzavírat partnerství s většinou práv, jaká mají v...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 110
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2026x
Vždycky jsem milovala knížky a nesnášela cizí jazyky, a tak jsem vystudovala bohemistiku. Bůh má však smysl pro humor: Původně roční aupairský pobyt v Londýně se protáhl na víc než dvacet let, a aby té jazykové ironie nebylo málo, jsem zástupkyní ředitelky na místní základce a učím číst a psát malá Briťata. 
 

KNIŽNÍ VÝPLODY: 

Anglické listí (2017)
Mé anglické sezony (2018)
Angličan v Česku aneb Czech Me Out (2019)
Češka v Anglii aneb T(r)ipy za všechny prachy (2021)
Rozmarná Anglie aneb Nikdy není tak zle (2023)

PŘIPRAVUJE SE:
Srdečné pozdravy z Řecka (Ikar, 07/24) 

Detaily knih:

https://www.knizniklub.cz/autori/59210-alena-damijo.html

 

Kontakt: damijoa@gmail.com