Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

„Je tvoje sklenice poloprázdná, nebo poloplná?

zeptal se krtek. ‘Myslím, že jsem rád, že mám sklenici,‘ odpověděl chlapec“ (Ch. Mackesy). Nevím, čím to je, ale většina zpráv v médiích je špatná, smutná, depresivní a často až katastrofická. Není divu, že je pak většina lidí 

vystreslých a nakrklých, případně se bojí budoucnosti. Vlivem toho si pořád na něco stěžují a nebo řeší kraviny, protože čím srdce přetéká, to ústa mluví, a tím se pohybují v začarovaném kruhu negativity. Radši jsem kvůli tomu přestala sledovat zprávy a jen každý den na internetu přeběhnu hlavní titulky, abych věděla, co se ve světě děje. Po zbytek času se snažím krmit hlavu a mysl něčím optimističtějším, už proto, že jsem zjistila, že když se člověk soustředí na něco pozitivního, tak je mu lépe na duši i na těle, a veselá mysl – půl zdraví! Máloco také jednomu dodá energii jako to, když začne hezky mluvit o někom druhém, ať už v jeho přítomnosti nebo za jeho zády.

A protože už je ta zima úmorná a ze všech stran na nás útočí koronavirus (případně masivní hysterie s ním spojená), je na čase dodat si trochu dobré nálady, myslet na něco hezkého a být za to rád.

 

Desatero radostí

  1. Žiju, vidím, slyším, cítím a chodím. To nemůže říct každý. Stejně jako to, že bydlíme v zemi, kde je mír a svoboda.  
  2. Mám co jíst, co pít, co si oblékat a dokonce mám na výběr! Ani to není taková samozřejmost, jak se nám zdá.
  3. Známá zdravotnice říká, že dojít si na záchod by mělo být důvodem k neskutečné vděčnosti. Já bych k tomu připojila i to, že máme toaleťák.
  4. Bydlím v teplém suchém domově, a ne pod studeným mostem.
  5. Už od pondělního rána se těším na pátek, ale co by za moje placené zaměstnání jiní dali? Ve světě přece žije víc než 27 milionů tak zvaných moderních otroků.
  6. Mám manžela a děti (i když mi občas lezou na nervy, ale já jim ostatně taky, takže jsme si fifty fifty :) )
  7. Na rozdíl od 775 milionů lidí umím číst, psát a počítat. Už dvacet let sice čekám, kdy v praxi využiju algebru, ale holt nemůžu mít všechno.
  8. Denně koukám na předpověď, jestli už po třech týdnech konečně přestane pršet (nepřestane) nebo zda se aspoň oteplí (neoteplí). Ale zase už je březen a to začíná jaro. Minimálně všude v Londýně kvetou sluníčkové narcisy, takže i ty zimní plískanice jsou takové barevnější.
  9. Sice nám v poslední době trochu padala wifina, což bylo velice otravné, ale zase je třeba vzít v úvahu, že víc než polovina světa nemá internet vůbec, natož aby vlastnila počítač, notebook, tablet a utržené sluchátko. A co teprve ta internetová data v mobilu!
  10. Mám skvělé přátele, s kterými můžu zajít na kafčo, pořádně pokecat a uvést přitom svět na pravou míru, jak se říká tady v Anglii. Jsem požehnané děvče!

Bonusová vděčnost:

V pátek se u nás ve škole zastavila jedna maminka, jejíž rodina se loni po několika letech u nás odstěhovala. Své dítě sice nepřivedla, ale i tak bylo fajn vidět aspoň ji a trochu popovídat a zavzpomínat. Přišlo nám velice hezké, že si vůbec udělala čas na chvíli za námi zaběhnout (mohla místo toho jít do výborné kavárny hned vedle školy), a to jsme ani netušili, že nám při rozloučení předá krabičku luxusních mini pralinek. Prý ať si ten pátek osladíme.

S kolegy jsme usoudili, že bonboniera není dost velká na to dát ji do sborovny – ještě by někomu bylo líto, že na něj nevyšlo – a tak jsme ji za stálého blahořečení štědré mamince snědli sami. V podstatě jsme se vlastně obětovali pro zdraví kolegů, protože nepřiberou, nezvedne se jim hladina cukru a nebudou si jim kazit zuby. Škoda, že neumí česky a nepřečtou si to tu, měli by další důvod k vděčnosti!    

 

.

 

Autor: Alena Damijo | pondělí 2.3.2020 10:45 | karma článku: 21,25 | přečteno: 763x
  • Další články autora

Alena Damijo

Jak jsem potkala anglického krále

„Příští středu teda děláme ty pohovory na novou školní účetní, platí to?“ ptám se ředitelky, zatímco listuju diářem. „Jo vidíš, to musíme přesunout, protože jsme byli pozvaní na setkání s vysokým královským hodnostářem."

29.3.2023 v 10:30 | Karma: 32,93 | Přečteno: 3100x | Diskuse| Společnost

Alena Damijo

Půl života za Malou louží

Nedávno jsem oslavila své dvacáté přivandrovalečtiny do Anglie. Z tehdejší vyjukané aupairky se stala úča na základce, místo (nuzného) kapesného beru (nuznou) výplatu a stav svobodná, bezdětná se léty proměnil ve vdaná, sdětná.

6.9.2022 v 10:45 | Karma: 30,09 | Přečteno: 1064x | Diskuse| Ona

Alena Damijo

Co je láska?

Jako spousta náctiletých, i já měla v šestnácti pocit, že jsem prakticky expert na vztahy mezi mužem a ženou. Jednak jsem přečetla všechny "Rudolfovky", a pak jsem taky měla sešit s citáty moudrých filozofů, autorů a umělců.

14.2.2022 v 10:45 | Karma: 25,87 | Přečteno: 781x | Diskuse| Ona

Alena Damijo

Je to jen drobnost, taková maličkost

Možná jsem to slovo jen měla dát do uvozovek. Maličkosti jsou totiž obrovská věc! Koho někdy týral zub, ten rozumí; koho trápí teď, ten při čtení těchto řádků horlivě přikyvuje a na oteklé tváři má bolestí lehce zkroucený úsměv.

18.1.2022 v 10:45 | Karma: 24,06 | Přečteno: 669x | Diskuse| Ona

Alena Damijo

Kovářova vánoční kobyla

Kovářova kobyla prý chodí bosa. Miluju česká přísloví a vidím v nich hlubokou moudrost věků, ale s tímhle jsem až do nedávna tak úplně nesouhlasila – přece když něco umím, tak tím spíš to udělám doma pro sebe a svou rodinu, ne?

14.12.2021 v 10:45 | Karma: 22,62 | Přečteno: 563x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Lídr kandidátky AfD propustí asistenta podezřelého ze špionáže, do voleb půjde

24. dubna 2024  10:12,  aktualizováno  10:32

Europoslanec a lídr kandidátky Alternativy pro Německo (AfD) Maximilian Krah i přes obvinění svého...

Žena, která skočila s dětmi do Macochy, nechala dopis. Policie případ odložila

24. dubna 2024  10:22

Sebevražedný skok ženy se dvěma malými dětmi do propasti Macocha v Moravském krasu loni v létě...

Vyberte si jednotku a pozici. Ukrajina se snaží nalákat nové rekruty

24. dubna 2024  10:01

Daleko od zákopů, v nových centrech po celé Ukrajině, nabízejí civilní náboráři vyzbrojení...

KOMENTÁŘ: Na vině je přece vždycky žena... Feriho případ odstartoval změny

24. dubna 2024

Premium Tři roky nepodmíněně a zaplacení odškodného třem obětem. Takovým potvrzením rozsudku v pondělí...

  • Počet článků 110
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2026x
Vždycky jsem milovala knížky a nesnášela cizí jazyky, a tak jsem vystudovala bohemistiku. Bůh má však smysl pro humor: Původně roční aupairský pobyt v Londýně se protáhl na víc než dvacet let, a aby té jazykové ironie nebylo málo, jsem zástupkyní ředitelky na místní základce a učím číst a psát malá Briťata. 
 

KNIŽNÍ VÝPLODY: 

Anglické listí (2017)
Mé anglické sezony (2018)
Angličan v Česku aneb Czech Me Out (2019)
Češka v Anglii aneb T(r)ipy za všechny prachy (2021)
Rozmarná Anglie aneb Nikdy není tak zle (2023)

PŘIPRAVUJE SE:
Srdečné pozdravy z Řecka (Ikar, 07/24) 

Detaily knih:

https://www.knizniklub.cz/autori/59210-alena-damijo.html

 

Kontakt: damijoa@gmail.com