Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Balení - nejradši bych to zabalila

Jet na dovolenou je bezpochyby nesmírně vzrušující a většina z nás se na letní volno těší už od ledna. Škoda, že se totéž nedá říct i o dovolenkových přípravách typu vyřizování pojištění, dokupování nezbytností a zejména balení.

Já sice většinou začínám balit s nadšením, ale to postupně chladne, zpravidla přímoúměrně s rostoucím počtem věcí a zmenšujícím se místem v kufru. Respektive ne místu, ale počtu kil, které jsem si za těžké prachy koupila u nízkonákladové letecké společnosti. Nalijme si čistého vína: Kufr je někdy stejně drahý – ne-li dražší – než letenka, takže kdo může, měl by se zkusit sbalit do příručního zavazadla. Je to sice náročnější, ale zase si s sebou zaručeně nepovezete krávoviny.

Už od roku 2002 pendluji alespoň třikrát za rok na lince Londýn – Praha – Londýn, takže mám s balením bohaté zkušenosti, a až na pár drobností se ani neobtěžuji se seznamem a balím „na ostro“. Mám ráda systém, takže položím hned vedle skříně kufr, vyštvu z ložnice drahého manžela a na naši velkou postel skládám hromádky pro každou osobu, a to podle typu oblečení: Do jedné řádky jdou bundy, pod ně mikiny, následují trička, kalhoty a šortky, fusekle, spoďáry a plavky. Boty zaigelitkuju a hodím je rovnou do kufru, ideálně na dno, aby při manipulaci s kufrem nemačkaly oblečení. V tomto ohledu pomůže i balení rolovací technikou, které ušetří místo, a když dovedně provedené, svršky vydrží vyžehlené (zase ale nečekejme zázraky). Díky systému, který má doslova hlavu i patu, navíc přesně vidím, co mi kde ještě chybí.

Jak by bylo hezké říct, že díky letitým zkušenostem jsem před cestou doslova ztělesněním pokoje a nejsem nervózní jak starý pes! Ale jsem. Když totiž jedu na jinou dovolenou než do Čech, kde mám zázemí a druhý domov, dojde mi, že vlastně ještě potřebuju sbalit léky, náplasti na puchýře, krémy proti štípancům, opalovací krém, šitíčko, manikúru a tisíce dalších blbostí, a do toho kolem mě běhají děti a přerušují mé pracné soustředění milionem dotazů. (Zpravidla na věci, které jsem jim už minimálně desetkrát řekla.) To jsou přesně ty chvíle, kdy si v duchu tajně říkám, jestli by nebylo lepší se na všechno vykašlat a prostě zůstat doma.

No, v duchu…

No, tajně…

Tuhle mně praskly nervy, když jsem zjistila, že já lítám jak hadr na holi a děti, které měly proměnit chlév s vysokou podestýlkou v původní útulný pokojíček, se „náhodou na malou chviličku zakoukaly do mobilu“. Tu mojí ohlušující reakci by si za rámeček opravdu nikdo nedal! (Chudáci sousedi.) A to měla mladší dcera ještě tu drzost mi sdělit, že už má přece uklizeno, čímž zřejmě myslela to, že všechny krámy nakopala pod postel. Tak jsem jí je, inspirována Popelčinou macechou, vyházela na hromadu doprostřed pokoje, a vzhledem k různorodosti podpostelových předmětů ani nebylo potřeba znechuceně je zamíchat špičkou nohy a říct "do večera to přebereš, a potom přijdes odprosit“. A to mělo děvče ještě štěstí, že si pamatuju, že já jako malá „uklízela“ stejným způsobem, jinak bych byla vytočená ještě víc. Ale na druhou stranu mě potěšilo, že jsem aspoň konečně zjistila, kam se ztratily všechny kávové lžičky, i když z těch penicilinem prorostlých kelímků od jogurtu mi bylo, pravda, trochu blivno. 

Pak už se ale konečně všechno dopakuje, zapne se kufr a vyrazí na cestu. U vody či v horách můžeme na pár dnů vydechnout a oddechnout, jenže pak zase začne pakování nanovo. Před zpáteční cestou je balení teoreticky jednodušší, protože se všechny věci z hotelových skříní jen přemístí do kufru a odpadá tak frantické lítání po bytě a hledání nejoblíbenějších šortek, jejich rychlé praní a sušení fénem. Prakticky to ale taky není taková procházka růžovým sadem, protože všechno trvá déle, než se předpokládá, takže je to zase stres a děs. Věřím však, že se jednou dostanu do fáze, kdy všechno během chvilky s úsměvem naskládám do kufru, a pak si půjdu s rodinkou naposledy v klidu vypít kafe. Už na tom skoro dvacet let intenzivně pracuju!

 

Autor: Alena Damijo | středa 26.8.2020 10:45 | karma článku: 23,35 | přečteno: 935x
  • Další články autora

Alena Damijo

Jak jsem potkala anglického krále

„Příští středu teda děláme ty pohovory na novou školní účetní, platí to?“ ptám se ředitelky, zatímco listuju diářem. „Jo vidíš, to musíme přesunout, protože jsme byli pozvaní na setkání s vysokým královským hodnostářem."

29.3.2023 v 10:30 | Karma: 32,86 | Přečteno: 3102x | Diskuse| Společnost

Alena Damijo

Půl života za Malou louží

Nedávno jsem oslavila své dvacáté přivandrovalečtiny do Anglie. Z tehdejší vyjukané aupairky se stala úča na základce, místo (nuzného) kapesného beru (nuznou) výplatu a stav svobodná, bezdětná se léty proměnil ve vdaná, sdětná.

6.9.2022 v 10:45 | Karma: 30,09 | Přečteno: 1064x | Diskuse| Ona

Alena Damijo

Co je láska?

Jako spousta náctiletých, i já měla v šestnácti pocit, že jsem prakticky expert na vztahy mezi mužem a ženou. Jednak jsem přečetla všechny "Rudolfovky", a pak jsem taky měla sešit s citáty moudrých filozofů, autorů a umělců.

14.2.2022 v 10:45 | Karma: 26,00 | Přečteno: 782x | Diskuse| Ona

Alena Damijo

Je to jen drobnost, taková maličkost

Možná jsem to slovo jen měla dát do uvozovek. Maličkosti jsou totiž obrovská věc! Koho někdy týral zub, ten rozumí; koho trápí teď, ten při čtení těchto řádků horlivě přikyvuje a na oteklé tváři má bolestí lehce zkroucený úsměv.

18.1.2022 v 10:45 | Karma: 24,06 | Přečteno: 669x | Diskuse| Ona

Alena Damijo

Kovářova vánoční kobyla

Kovářova kobyla prý chodí bosa. Miluju česká přísloví a vidím v nich hlubokou moudrost věků, ale s tímhle jsem až do nedávna tak úplně nesouhlasila – přece když něco umím, tak tím spíš to udělám doma pro sebe a svou rodinu, ne?

14.12.2021 v 10:45 | Karma: 22,62 | Přečteno: 563x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  17:53

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 110
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2026x
Vždycky jsem milovala knížky a nesnášela cizí jazyky, a tak jsem vystudovala bohemistiku. Bůh má však smysl pro humor: Původně roční aupairský pobyt v Londýně se protáhl na víc než dvacet let, a aby té jazykové ironie nebylo málo, jsem zástupkyní ředitelky na místní základce a učím číst a psát malá Briťata. 
 

KNIŽNÍ VÝPLODY: 

Anglické listí (2017)
Mé anglické sezony (2018)
Angličan v Česku aneb Czech Me Out (2019)
Češka v Anglii aneb T(r)ipy za všechny prachy (2021)
Rozmarná Anglie aneb Nikdy není tak zle (2023)

PŘIPRAVUJE SE:
Srdečné pozdravy z Řecka (Ikar, 07/24) 

Detaily knih:

https://www.knizniklub.cz/autori/59210-alena-damijo.html

 

Kontakt: damijoa@gmail.com