Vážená paní ředitelko,

27. 11. 2019 10:45:00
Poslušně hlásím, že po dobu Vaší nepřítomnosti se nic mimořádného nestalo a celý den jsme si ve škole hráli (Darwinovu hru na přežití skrze přizpůsobení se). Ukázalo se totiž, že kombinace...

...dopoledního celoškolního focení s odpolední diskotékovou oslavou Dne dětí je poměrně vražedná, zvlášť když vezmeme v úvahu, že včera večer jsme pořádali „školní kino“ a skončili až před osmou. Filmová účast byla hojná a popcorn a džus tekly proudem, takže třetina žactva byla dnes buď unavena a/nebo jim v krvi stále ještě proudil cukr z té rozpukané kukuřice a ze všech těch sladkostí, co si s sebou přitáhli. To se pochopitelně projevilo na chování, takže místo plánovaného klidného dne v kanceláři jsem se cítila jak zásahová jednotka rychlého nasazení.

Například jeden žák se svévolně pokusit opustit školu a se slovy "už mě to tu nebaví" zmáčkl s obdivuhodnou rychlostí všechny čudlíky, které uvolňují dveře. Nechci se chlubit, ale navzdory politováníhodným výsledkům v gymnaziálních hodinách tělocviku (chabé dovednosti, ještě chabější snaha) jsem s hbitostí londýnské veverky překonala recepční pult a žáka zadržela u vrat. Přišlo mu to velmi zábavné. (Mně ne.) Jistě Vás potěší, že jsem při zákroku zúročila i dovednosti získané na našem nedávném školení o „Pozitivním zvládání vypjatých situací“. Dítko jsem se pak snažila veselou a hravou metodou přimět k návratu do budovy, leč na mé pokusy jen zareagovalo slovy: „Tyhle triky, jak mě dostat zpátky do třídy, jsem už dávno prokouknul.“ Venku jsme potom strávili v družném rozhovoru půl hodinku na čerstvém smogu, já jen v tričku s krátkým rukávem. V osmi stupních nad nulou nic moc.

Fotograf byl velice milý a přátelský, jen jaksi nechápal, že když musí během dvou hodin individuálně odfotit přes dvě stě dětí a nadto udělat ještě sourozenecké fotografie, nemá zrovna čas se s dětmi vykecávat a plácat si s nimi „high five“ na rozloučenou. Sekretářce, která to tam organizovala, vřela krev. Když jsem se jí z legrace zeptala, jestli chce vystřídat, bez zaváhání souhlasila, vrazila mi do ruky seznam a rychle se vzdálila. Brzy jsem pochopila proč a taky ve mně vřela krev, což bylo po té půl hodině venku až skoro příjemné. Protože chlap fotil v hale, jež se po jedenácté proměňuje v jídelnu, tak se navíc zpozdily obědy, a všichni byli zruzení. Jestli si mohu dovolit ještě malý osobní postřeh, pan fotograf by si měl před vstupem do školy oprášit nejen boty, ale i znalosti historie – už v červnu, když tu byl naposledy, jsem mu vysvětlila, že Československo již víc než čtvrt století neexistuje, a teď udělal tu samou chybu.

Po poledni jsem měla na krokoměru 22 159 kroků a se sekretářkou jsme si povídaly o tom, jak máme chuť zalézt do kouta, stočit se do klubíčka, tiše brečet, nic neřešit, po ničem nepátrat a hlavně nepřepínat. Taky jsme probraly, kolik vína už bychom zdolaly, kdybychom byly alkáči a měly dovoleno v práci pít, a že je vlastně trochu smutné, když se v práci, kde trávíme většinu času, těšíme celý den domů. Shodly jsme se na tom, že v ideálním světě by zaměstnání mělo být radostným místem, z něhož se pak přesuneme do jiného radostného místa, domova. Obě jsme souhlasily, že většinou to tak máme, ale dneska ne. Mimochodem i při této krátké filozofické debatě jsme byly několikrát vyrušeny.

Školu jsem opustila po deseti hodinách práce před šestou večerní, kdy byl z družiny konečně vyzvednut poslední žák. Omlouvám se, že podávám hlášení až v deset večer (nebojte, kdyby byl problém, hned bych volala), ale doma jsemmísto k notebooku padla k Netflixu a čučela na romantickou vánoční komedii. Místo kvalitní, zdravé, vyvážené a domácí večeře jsem objednala čínu. Její barva a aromatická chuť dávaly tušit, že obsahuje mnoho různých éček, ale zase mě vzpružily natolik, že jsem zahodila do koše rezignační dopis, který jsem sesmolila ve vlaku na cestě domů; protože dneska sice škola radostným místem nebyla, ale zítra už třeba zase (snad!) bude.

Už se na Vás moc těším!

Srdečně zdraví

Vaše zástupkyně

Autor: Alena Damijo | středa 27.11.2019 10:45 | karma článku: 24.29 | přečteno: 1054x

Další články blogera

Alena Damijo

Jak jsem potkala anglického krále

„Příští středu teda děláme ty pohovory na novou školní účetní, platí to?“ ptám se ředitelky, zatímco listuju diářem. „Jo vidíš, to musíme přesunout, protože jsme byli pozvaní na setkání s vysokým královským hodnostářem."

29.3.2023 v 10:30 | Karma článku: 32.80 | Přečteno: 3094 | Diskuse

Alena Damijo

Půl života za Malou louží

Nedávno jsem oslavila své dvacáté přivandrovalečtiny do Anglie. Z tehdejší vyjukané aupairky se stala úča na základce, místo (nuzného) kapesného beru (nuznou) výplatu a stav svobodná, bezdětná se léty proměnil ve vdaná, sdětná.

6.9.2022 v 10:45 | Karma článku: 30.09 | Přečteno: 1051 | Diskuse

Alena Damijo

Co je láska?

Jako spousta náctiletých, i já měla v šestnácti pocit, že jsem prakticky expert na vztahy mezi mužem a ženou. Jednak jsem přečetla všechny "Rudolfovky", a pak jsem taky měla sešit s citáty moudrých filozofů, autorů a umělců.

14.2.2022 v 10:45 | Karma článku: 25.87 | Přečteno: 776 | Diskuse

Alena Damijo

Je to jen drobnost, taková maličkost

Možná jsem to slovo jen měla dát do uvozovek. Maličkosti jsou totiž obrovská věc! Koho někdy týral zub, ten rozumí; koho trápí teď, ten při čtení těchto řádků horlivě přikyvuje a na oteklé tváři má bolestí lehce zkroucený úsměv.

18.1.2022 v 10:45 | Karma článku: 24.06 | Přečteno: 665 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 17 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 21.10 | Přečteno: 247 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 7.82 | Přečteno: 160 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.00 | Přečteno: 9119 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 427 | Diskuse
Počet článků 110 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2002

Vždycky jsem milovala knížky a nesnášela cizí jazyky, a tak jsem vystudovala bohemistiku. Bůh má však smysl pro humor: Původně roční aupairský pobyt v Londýně se protáhl na devatenáct let, a aby té jazykové ironie nebylo málo, jsem zástupkyní ředitelky na místní základce a učím číst a psát malá Briťata. 
 

KNIŽNÍ VÝPLODY: 

Anglické listí (2017)
Mé anglické sezony (2018)
Angličan v Česku aneb Czech Me Out (2019)
Češka v Anglii aneb T(r)ipy za všechny prachy (2021)

PRÁVĚ VYŠLO:

Rozmarná Anglie aneb Nikdy není tak zle 

 

Detaily knih:

https://www.knizniklub.cz/autori/59210-alena-damijo.html

 

Kontakt: damijoa@gmail.com

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...