Jahodové nadělení

12. 07. 2019 10:45:00
Někdo může mít z mých vyprávění dojem, že všechny mé výlety jsou plné zážitků, napětí a vzrušení. Tak to ale vůbec není; teď třeba probíhá Wimbledon a k němu patří jahody, a tak jsme vyrazili na tématický anglický samosběr,

kterému se tu říká PYO (Pick Your Own). Nic výjimečného se nám při něm nepřihodilo, protože vlaky jely včas a na farmu jsme po čtvrt hodině chůze taky bez větších obtíží dorazili. (Napomohlo tomu to, že mě starší dcera s orientačním smyslem včas zarazila a nasměrovala na druhou stranu.)

Možná by teď bylo vtipné napsat něco jako že všechy červené jahůdky už byly otrhané, ale byla jich tam ještě spousta. Pravda, byly trochu nedomrlé, neduživé a ne tak rudé, jak by se slušelo, ale moje chyba – mělo mě napadnout, že po týdnu dešťů a zimy budou britské jahody trochu bez chuti. Ale jíst se i přes tu klendru daly, to zase jo. Šneci si na nich rozhodně pochutnávali, takže každá jahůdka se před utrhnutím musela otočit v ruce, jestli není oslizlá a ožraná, takže sbírání malilinkatých kuliček borůvek bylo proti této rekreační otročině rychlo-trhání, ale zase furt lepší než drátem do oka, že jo. A taky jsme díky tomu byli déle na zdravém venkovském vzduchu!

Tím veškeré zážitky a vzrušení z výletu ale v podstatě končí, takže už jen zkratkovitě pár drobných postřehů:

  • Jahody na poli byly sice špinavější, ale zase o poznání levnější než ty v krabičce v supermarketu.
  • Při sběru těch v marketu ale zase nebolí záda.
  • Ve farmářském obchodu jsme si po práci koupili zmrzlinu a pojídali ji s jahodama. Lidi na nás divně koukali. Nevím proč.
  • Cestou domů nám o půl minuty ujel vlak, a tak jsme půl hodiny čekali na další. Naštěstí jsem však dostála svému heslu "neopusť domov bez knihy" a taky náš mobilní operátor něco slavil (asi jak nás oškubal) a dal nám na víkend data zdarma. Děti proto na lavičce koukaly na muzikál.
  • Při čekání na další spoj jsme byli další půl hodinu na zdravém venkovském vzduchu.
  • Začalo však mrholit, a idylu života na venkově odnesla voda.
  • Doma jsme si udělali jahodový cheesecake.
  • Až na ty jahody byl dobrý.

Autor: Alena Damijo | pátek 12.7.2019 10:45 | karma článku: 20.40 | přečteno: 566x

Další články blogera

Alena Damijo

Jak jsem potkala anglického krále

„Příští středu teda děláme ty pohovory na novou školní účetní, platí to?“ ptám se ředitelky, zatímco listuju diářem. „Jo vidíš, to musíme přesunout, protože jsme byli pozvaní na setkání s vysokým královským hodnostářem."

29.3.2023 v 10:30 | Karma článku: 32.80 | Přečteno: 3094 | Diskuse

Alena Damijo

Půl života za Malou louží

Nedávno jsem oslavila své dvacáté přivandrovalečtiny do Anglie. Z tehdejší vyjukané aupairky se stala úča na základce, místo (nuzného) kapesného beru (nuznou) výplatu a stav svobodná, bezdětná se léty proměnil ve vdaná, sdětná.

6.9.2022 v 10:45 | Karma článku: 30.09 | Přečteno: 1051 | Diskuse

Alena Damijo

Co je láska?

Jako spousta náctiletých, i já měla v šestnácti pocit, že jsem prakticky expert na vztahy mezi mužem a ženou. Jednak jsem přečetla všechny "Rudolfovky", a pak jsem taky měla sešit s citáty moudrých filozofů, autorů a umělců.

14.2.2022 v 10:45 | Karma článku: 25.87 | Přečteno: 777 | Diskuse

Alena Damijo

Je to jen drobnost, taková maličkost

Možná jsem to slovo jen měla dát do uvozovek. Maličkosti jsou totiž obrovská věc! Koho někdy týral zub, ten rozumí; koho trápí teď, ten při čtení těchto řádků horlivě přikyvuje a na oteklé tváři má bolestí lehce zkroucený úsměv.

18.1.2022 v 10:45 | Karma článku: 24.06 | Přečteno: 666 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 20.58 | Přečteno: 355 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 28.91 | Přečteno: 451 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 9.12 | Přečteno: 186 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.28 | Přečteno: 9258 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 429 | Diskuse
Počet článků 110 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2002

Vždycky jsem milovala knížky a nesnášela cizí jazyky, a tak jsem vystudovala bohemistiku. Bůh má však smysl pro humor: Původně roční aupairský pobyt v Londýně se protáhl na devatenáct let, a aby té jazykové ironie nebylo málo, jsem zástupkyní ředitelky na místní základce a učím číst a psát malá Briťata. 
 

KNIŽNÍ VÝPLODY: 

Anglické listí (2017)
Mé anglické sezony (2018)
Angličan v Česku aneb Czech Me Out (2019)
Češka v Anglii aneb T(r)ipy za všechny prachy (2021)

PRÁVĚ VYŠLO:

Rozmarná Anglie aneb Nikdy není tak zle 

 

Detaily knih:

https://www.knizniklub.cz/autori/59210-alena-damijo.html

 

Kontakt: damijoa@gmail.com

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...