- I nejvzornější děti mají své dny.
- Nic nepotěší učitele-rodiče tolik jako nářky rodičů nejhodnějších dětí o tom, jak jsou ty jejich ve škole zlaté děti doma na zabití.
- Některé děti mají minimální potřebu jídla, a žijí tak zvaně ze vzduchu. A taky žijou!
- Drtivá většina dětí se naučí číst, psát a počítat. Jen některé na to někdy potřebují víc času a/nebo jiné přístupy.
- Ne každé dítě je génius, ale každé je v něčem dobré.
- Co se úkolů týče, méně a často je lepší než více a nárazově.
- Všechno nějak jde.
- Málo co motivuje tolik jako pochvala a uznání (a zákaz počítače).
- Ne každý, kdo tiše a způsobně sedí, dává pozor. Platí to i obráceně.
- Pokud nevíte, co dělat se svou chytrou elektronikou, neotravujte partnera či ajťáka. Stačí se zeptat školáka.
- Je jednodušší jet s třiceti prvňáčky na výlet městskou dopravou, než z jejich rodičů vytřískat formální písemný souhlas na předem připraveném dokumentu, který stačí jen podepsat.
- Není dobré chodit s davem, ale občas není od věci si všimnout, co dělají ostatní.
- Až na výjimky existuje na každé pravidlo nějaká výjimka.
- Ani učitelé samozřejmě nerozumí ve výuce všemu. Třeba proč se počítá s písmenky.
- Vědomosti jsou sice na Googlu, ale vytrvalosti, čestnosti a sociálním dovednostem je třeba se naučit.
- Kéž by rodiče nevodili do školy děti s nedoléčenou střevní chřipkou! (vzdychá druhý den na záchodě učitel a pět dalších dětí)
- Hygiena je důležitá. Ale nejzdravější děti jsou statisticky opravdu ty největší ‘prasata‘, co všechno ohrabají a všechno strčí do pusy. Příkladem budiž žák Filip, který za celé dva roky, co jsem ho učila, chyběl dohromady jen dva dny – poprvé, když chytil vši (neb osahal vlasy všech spolužáků), a podruhé, když si vrazil do ucha kostičku Lega, a ona se mu tam zanítila...
Tak šťastný nový rok a hlavně to zdravíčko! (Rovněž uši bez Lega a vlasy bez broučků!)