Alena Damijo

Vždycky jsem milovala knížky a nesnášela cizí jazyky, a tak jsem vystudovala bohemistiku. Bůh má však smysl pro humor: Původně roční aupairský pobyt v Londýně se protáhl na víc než dvacet let, a aby té jazykové ironie nebylo málo, jsem zástupkyní ředitelky na místní základce a učím číst a psát malá Briťata. 
 

KNIŽNÍ VÝPLODY: 

Anglické listí (2017)
Mé anglické sezony (2018)
Angličan v Česku aneb Czech Me Out (2019)
Češka v Anglii aneb T(r)ipy za všechny prachy (2021)
Rozmarná Anglie aneb Nikdy není tak zle (2023)

PŘIPRAVUJE SE:
Srdečné pozdravy z Řecka (Ikar, 07/24) 

Detaily knih:

https://www.knizniklub.cz/autori/59210-alena-damijo.html

 

Kontakt: damijoa@gmail.com
  • Počet článků 110
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2026x

Alena Damijo

Mrtvá ovce - základ demokracie

Nejslavnější anglické šutry Stonehenge nás moc nenadchly, a o to víc jsme se těšili do nedalekého historického Salisbury. V městě nechvalně proslulém trávením ruských agentů novičokem jsem chtěla vidět originál Magny Charty,

21.10.2019 v 11:39 | Karma: 20,12 | Přečteno: 664x | Diskuse| Cestování

Alena Damijo

Nejslavnější anglické šutry (Stonehenge)

Mé mladší dítě začalo ve škole probírat mladší dobu kamennou. Když se o ní učíte v Anglii, musíte samozřejmě pořádně probrat i nejslavnější britské šutry, a to tak detailně, že přitom nezůstane kámen na kameni.

11.10.2019 v 10:45 | Karma: 22,64 | Přečteno: 593x | Diskuse| Cestování

Alena Damijo

Sorry, vlaky nejezdí, je moc horko

Tak už i do Británie dorazila (byť na jediný den) Sahara, a příhodně si zvolila sobotu. Otázka „zůstat v Londýně nebo jet k moři?“ byla proto pouze čistě řečnická.

1.7.2019 v 10:45 | Karma: 25,79 | Přečteno: 858x | Diskuse| Ona

Alena Damijo

Mé anglické výlety: Bílé skály doverské

Květnové týdenní prázdniny pomalu končí, a tak je na čase udělat nějaký poslední větší výlet coby důstojnou tečku za tímto krásným volnem. Ve škole mám z neoficiálního titulu „ministryně zábavy“ v popisu práce pořádat výlety...

2.6.2019 v 10:00 | Karma: 19,65 | Přečteno: 611x | Diskuse| Cestování

Alena Damijo

Kdo chytá v ráji růžovém

„Potřebovala bych nějaké cool fotky na Istagram,“ odpověděla má skoro třináctiletá dcera na otázku, kam vyrazíme o víkendu, a před oči mi vrazila insta-fotky zcela růžové a rozvetlé kavárny v centru Londýna.

27.5.2019 v 10:45 | Karma: 18,83 | Přečteno: 554x | Diskuse| Ona

Alena Damijo

Noc v londýnské nemocnici

Už měsíc mě pobolívá u srdce, ale když už se chystám skočit si k doktoru, tak to přejde a já to nechám být, protože objednat se v Londýně k obvoďákovi je tak lehké jako zdolat v žabkách Mt Everest. A pak přišla bolest permantní.

7.5.2019 v 10:50 | Karma: 45,57 | Přečteno: 8853x | Diskuse| Ona

Alena Damijo

Šťastné a bezstarostné Vánoce!

Asi stárnu. Tedy stárnu určitě, ale zároveň se tím vyvíjí i můj vztah k Vánocům. Jako malá jsem se samozřejmě nejvíc těšila na dárky, pak na tekutou kolekci zdobící stromek, potom na dárky, no a v neposlední řadě taky na dárky.

11.12.2017 v 11:12 | Karma: 18,50 | Přečteno: 634x | Diskuse| Ona

Alena Damijo

Lidé, nejezte narcisy!

V sobotu večer se na portálu BBC objevila událost dne – bí bí sí přetiskla dopis z Národního ústavu zdraví adresovaný supermarketům, v němž marketům doporučují odsunout prodej narcisů z blízkosti sekce s o

9.2.2015 v 9:11 | Karma: 23,72 | Přečteno: 1115x | Diskuse| Cestování

Alena Damijo

Den vlčích máků

Když jsem před mnoha lety dorazila do Anglie, všimla jsem si s postřehem sobě vlastním, že v určitou dobu začala spousta lidí nosit na klopě kabátů jakési pochybné papírové červené kytičky, a najednou "kvetly" všude.

14.11.2011 v 8:00 | Karma: 23,47 | Přečteno: 8422x | Diskuse| Ostatní

Alena Damijo

Jak mi zapíchli manžela

Je to už pár týdnů, co se choť odebral na pravidelnou středeční hodinu studia Bible. Narvala jsem pětiletou dceru do postele, novorozence ukojila do říše snů a sebe jsem s vidinou klidného a uvolněného večera připojila na 

18.7.2011 v 14:38 | Karma: 28,12 | Přečteno: 3492x | Diskuse| Ostatní

Alena Damijo

Mámo, táto, v komoře je...krysa!

  (U příležitosti 3. výročí příchodu okupačních krys do našeho domova.) Začalo to nenápadně, ba téměř nevinně, po přestěhování do nového přízemního bytu. Jednoho večera se Estherka vzbudila na kojení, a zatímco nasávala, 

14.10.2009 v 23:51 | Karma: 14,91 | Přečteno: 2309x | Diskuse| Ostatní

Alena Damijo

Anglické puby

Puby jsou počenglishtělý výraz slova pub, což je anglicky hospoda, k němuž byla přidána česká koncovka první osoby plurálu. Řeč bude tedy o hospodách. 

6.8.2009 v 19:43 | Karma: 22,41 | Přečteno: 3305x | Diskuse| Cestování