Matkování

Alena Damijo

Upéct, vyklidit, vycídit, vybílit!

Británie je v karanténě teprve týden, a tak se můžeme od okolních států inspirovat spoustou virálních nápadů na trávení přemíry času doma typu italský okenní zpěv oper či české šití. Roušky tu ale šijí jenom Češky,

31.3.2020 v 10:00 | Karma článku: 25.30 | Přečteno: 689 | Diskuse

Alena Damijo

Můj dokonale obyčejný život

Ze všech médií se na nás valí idylicky dokonalé obrázky šťastných lidí v přepychovém bydlení, na luxusních dovolených a s usměvavými a poslušnými dětmi. Já ale dnes udělám něco odvážného: Budu děsivě upřímná.

15.1.2019 v 10:30 | Karma článku: 32.32 | Přečteno: 2028 | Diskuse

Alena Damijo

K večeři je zmrzlina, protože život je příliš krátký,

a tak si ho musíme řádně užít! Pravda je ta, že matce se nechtělo vařit, ale oficiální důvod zní, že život je příliš krátký. Výkladový slovník definuje matku (r. žen., č. j., vzor žena) jako „osobu, která zdarma dělá práci dvaceti

18.11.2016 v 11:00 | Karma článku: 27.06 | Přečteno: 1044 | Diskuse

Alena Damijo

Pravé páteční pařby

Miluju pátek! Kdo taky ne? I v práci je to trochu volnější (všichni melou z posledního), a každý se těší na zasloužený volný víkend. Páteční večery jsou takové oslavy konce týdne, což kdysi za mých teenagerovských let znamenalo

27.5.2016 v 10:45 | Karma článku: 24.63 | Přečteno: 1257 | Diskuse

Alena Damijo

Mé milé děti (otevřený dopis vlastním potomkům),

jdu s kamarádkou na večeři, a moc se na to těším. Vy mé nadšení evidentně nesdílíte, neb jsem po celou dobu svého pětiminutového vypravování poslouchala, jak je nefér, že jdu zase pryč! Pravda, před pár dny jsem sice byla v kině,

1.4.2016 v 11:35 | Karma článku: 30.01 | Přečteno: 1843 | Diskuse

Alena Damijo

Jak jsem rozšiřovala obzory

Mé č. 1 začalo ve škole probírat Velký požár Londýna a k tématice této ohnivé katastrofy zahořelo nesmírným zájmem. Neváhala jsem proto tento plamínek roznítit, trochu ji protáhnout po bývalém spáleništi, no a zároveň 

16.1.2013 v 11:30 | Karma článku: 21.01 | Přečteno: 1439 | Diskuse
Počet článků 110 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2002

Vždycky jsem milovala knížky a nesnášela cizí jazyky, a tak jsem vystudovala bohemistiku. Bůh má však smysl pro humor: Původně roční aupairský pobyt v Londýně se protáhl na devatenáct let, a aby té jazykové ironie nebylo málo, jsem zástupkyní ředitelky na místní základce a učím číst a psát malá Briťata. 
 

KNIŽNÍ VÝPLODY: 

Anglické listí (2017)
Mé anglické sezony (2018)
Angličan v Česku aneb Czech Me Out (2019)
Češka v Anglii aneb T(r)ipy za všechny prachy (2021)

PRÁVĚ VYŠLO:

Rozmarná Anglie aneb Nikdy není tak zle 

 

Detaily knih:

https://www.knizniklub.cz/autori/59210-alena-damijo.html

 

Kontakt: damijoa@gmail.com