Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Sněží a venku se setmělo, tato noc nebude krátká...

Jakou já měla radost, že jsem si ten vánoční let do Čech zarezervovala až na sobotu a ne hned na pátek po skončení školy! V pátek totiž nastala strašná britská kalamita, kdy "extrémní počasí" (tj. tři centimetry sněhu) způsobilo

 

nepředstavitelný chaos.

Když se tak stalo letos v únoru, byla to paráda. Nemohla jsem dva dny do práce, užívala si doma sněhu a byla za to placená. Tentokrát mi to tak vtipné nepřijde - v sobotu jsme totiž měli jet na Vánoce do Čech a já se na to, vyčerpaná návštěvou Ofstedu, týdnem horeček a organizací školní vánoční hrdiny s tříletými dětmi, moc těšila.

 

Páteční právy o rušení, zpoždění a uzavírání letišť nebyly příliš veselé, ale protože zpoza sněhových mračen vykoukl Oskar, vypadalo to, že jim bude brzy odzvoněno. Značně mě proto překvapilo, když jsem se v pátek večer přihlásila do svého easyjetovského účtu, a našla tam u svého letu neurčitou poznámku, že let do Prahy je buď zrušen nebo zpožděn, a následné doporučení, abych si ho přebookovala. Nelenila jsem a za drahý peníz si vystála půlhodinovou telefonickou frontu, na jejímž konci mě easyjetovská paní ujistila, že let je stále v plánu, počasí se lepší a tak, doufejme, odletíme. A ať se prý ještě před cestou podívám na jejich webové stránky, kde mají všechny aktuální informace.

 

Z runveje mělo mé oranžovo-bílé letadlo odstartovat v 05.55, a proto bylo třeba být na letišti ideálně kolem třetí hodiny ranní. Vstávání v jednu byl skutečně požitek, Estherka, dítě milé a přizpůsobivé, naštěstí času ještě nerozumí a zpráva, že se jede za babičkou, z ní dokázala všechnu únavu vytřepat. Easyjetovská stránka o letu do Prahy mlčela a také esemesky společnosti Easyjet, jež jsou mi před každou cestou houfně posílány, žádné nepřicházely.

 

Na letišti bylo rušno, ale po zaměstnancích ani vidu, ani slechu. Všude pospávali lidé, jejichž lety byly zrušeny včera, a oni čekali na nové. K přepážkám easyjetu se vinula fronta ve tvaru luku, obkreslující celou halu, asi sto metrů dlouhá. Značně mě překvapilo, že takové množství lidu odbavovala jedna jediná paní, nemluvě o tom, že se mi začalo urgentně chtít na záchod, protože jsem jako vždy jednala dle praktického hesla „nejdřív se zbavím kufru, pak až si odskočím na záchod a proleju se kofejnem." Když už pocit nucení na toaletu přestával být vtipný, využila jsem nabídky spolustojící Španělky a Polky, že mi kufr pohlídají, a vyrazila.

 

Cestou ze záchodu jsem náhodou zaslechla jakousi letušku, jak sděluje jakýmsi cestujícím, že let do Prahy je zrušen. Na mou výzvu „řekněte to ještě jednou" mi to tedy ještě jednou řekla a doporučila mi, ať se přemístím do fronty k prodejnímu stánku Easyjetu, který otevřou ve 4 hodiny, a kde si mohu let přerezervovat.

 

K přepážce vedla ukázková fronta, jež byla ukázková jen do chvíle, kdy otevřeli, a kdy jakýsi dobrotivý zřízenec odstranil bariéru. Poté se najednou všichni nahrnuli dopředu. Hlavou mi jen projelo slovo „hyeny", to když jsem bezmocně přemýšlela, jestli nejdřív posunout sebe, svůj kufr, Estherky kufr nebo Estherku samotnou, a lidi mě zatím bezohledně předbíhali.

 

Nakonec jsem skončila vedle několika mladých Čechů, jež tímto zdravím, a s nimiž jsem strávila bujné dvě hodiny, plné černého humoru a barvitých nápadů, jimiž jsme sami sobě i svému okolí dokazovali, že jsme praví dědici Havlíčka Borovského a Haška. Ukázalo se také, že si mohu gratulovat, protože některým lidem, co spolu se mnou trdlíkovali ve frontě, zrušili nejen dnešní let, ale i ten včerejší. A co se týče letů budoucích, nikdo z nás nevěděl, co bude nebo nebude.

Skupinově jsme si také lehce zazáviděli lidem, kteří se do Čech rozhodli dopravit pozemně autobusem a vyhli se tak neproduktivní noci strávené na gatwickém letišti. Když jsem se vrátila v osm hodin domů, připojila jsem se, abych zjistila, co je to v Praze za strašný nečas počas, že kvůli tomu zrušili náš let (jak tvrdil letištní zřízenec). Pravda, pražských minus třináct bylo sice na pováženou, ale taková teplota neohrožené Čechy nerozhodí a lety vesele přijímali - včetně parelelního letu společnosti Easyjet, který startoval z londýnského letiště Stansted.

 

Šla jsem spát a v jednu odpoledne našla zprávu od kamarádky, která opustila den předtím Británii autobusem a patřila tedy do oné skupiny „záviděníhodných". Ve zprávě stálo, že uvízla v Doveru, protože Tunel zablokovaly rozbité vlaky. V době, kdy už dávno měla být v Praze, teprve opouštěla Británii. Závidět tedy rozhodně nebylo co.

 

V neděli večer jsem se dívala na stránky Easyjetu, abych zjistila, jestli už se nějak dali do kopy. Asi ne, protože tam výstražným červeným písmem stálo napsáno: „Nevolejte na naši linku ani nám nepiště emaily, naši pracovníci nevědí o nic víc, než je uvedeno na našich webových stránkách." Následovalo chlubné tvrzení, že si můžete ZDARMA přebukovat zrušený let, případně dostat PLNOU náhradu.

 

Škoda, že mi už nikdo nezaplatí ty ztracené dny dovolené, strávené nuceně v Británii, cesty na letiště a z letiště, totální oddělání mé tříleté dcery, která na letišti nechtěně, ale statečně probděla celou noc a vzpamatovala se z toho až dneska odpoledne, a hlavně její krokodýlí slzy, že chce do Čech k babičce.

 

Letenku jsem si přerezervovala (ZDARMA!) na úterý večer, dřívější lety byly plně obsazené. Ale když vidím ty pokračující seznamy zrušených letů, říkám si, že jestli odletíme, ví jen Pán Bůh. No nic, koneckonců Vánoce budeme mít takové, jaké si je uděláme, ať už to bude kdekoliv. Tak šťastné a veselé vám všem!

 

Autor: Alena Damijo | pondělí 21.12.2009 11:40 | karma článku: 18,53 | přečteno: 2155x
  • Další články autora

Alena Damijo

Jak jsem potkala anglického krále

„Příští středu teda děláme ty pohovory na novou školní účetní, platí to?“ ptám se ředitelky, zatímco listuju diářem. „Jo vidíš, to musíme přesunout, protože jsme byli pozvaní na setkání s vysokým královským hodnostářem."

29.3.2023 v 10:30 | Karma: 32,86 | Přečteno: 3102x | Diskuse| Společnost

Alena Damijo

Půl života za Malou louží

Nedávno jsem oslavila své dvacáté přivandrovalečtiny do Anglie. Z tehdejší vyjukané aupairky se stala úča na základce, místo (nuzného) kapesného beru (nuznou) výplatu a stav svobodná, bezdětná se léty proměnil ve vdaná, sdětná.

6.9.2022 v 10:45 | Karma: 30,09 | Přečteno: 1064x | Diskuse| Ona

Alena Damijo

Co je láska?

Jako spousta náctiletých, i já měla v šestnácti pocit, že jsem prakticky expert na vztahy mezi mužem a ženou. Jednak jsem přečetla všechny "Rudolfovky", a pak jsem taky měla sešit s citáty moudrých filozofů, autorů a umělců.

14.2.2022 v 10:45 | Karma: 26,00 | Přečteno: 782x | Diskuse| Ona

Alena Damijo

Je to jen drobnost, taková maličkost

Možná jsem to slovo jen měla dát do uvozovek. Maličkosti jsou totiž obrovská věc! Koho někdy týral zub, ten rozumí; koho trápí teď, ten při čtení těchto řádků horlivě přikyvuje a na oteklé tváři má bolestí lehce zkroucený úsměv.

18.1.2022 v 10:45 | Karma: 24,06 | Přečteno: 669x | Diskuse| Ona

Alena Damijo

Kovářova vánoční kobyla

Kovářova kobyla prý chodí bosa. Miluju česká přísloví a vidím v nich hlubokou moudrost věků, ale s tímhle jsem až do nedávna tak úplně nesouhlasila – přece když něco umím, tak tím spíš to udělám doma pro sebe a svou rodinu, ne?

14.12.2021 v 10:45 | Karma: 22,62 | Přečteno: 563x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

  • Počet článků 110
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2026x
Vždycky jsem milovala knížky a nesnášela cizí jazyky, a tak jsem vystudovala bohemistiku. Bůh má však smysl pro humor: Původně roční aupairský pobyt v Londýně se protáhl na víc než dvacet let, a aby té jazykové ironie nebylo málo, jsem zástupkyní ředitelky na místní základce a učím číst a psát malá Briťata. 
 

KNIŽNÍ VÝPLODY: 

Anglické listí (2017)
Mé anglické sezony (2018)
Angličan v Česku aneb Czech Me Out (2019)
Češka v Anglii aneb T(r)ipy za všechny prachy (2021)
Rozmarná Anglie aneb Nikdy není tak zle (2023)

PŘIPRAVUJE SE:
Srdečné pozdravy z Řecka (Ikar, 07/24) 

Detaily knih:

https://www.knizniklub.cz/autori/59210-alena-damijo.html

 

Kontakt: damijoa@gmail.com