Osobní

Alena Damijo

Tak, a je po Vánocích

Ne, nepletu si datumy, ani nejsme v Anglii kalendářně o týden napřed. Ale coby učitelka na londýnské základce už jsem zažila tolik vánočních aktivit a akcí, že mi přijde neuvěřitelné, že svátky samotné vlastně ještě ani nezačaly.

20.12.2019 v 10:45 | Karma článku: 21.37 | Přečteno: 891 | Diskuse

Alena Damijo

Tak, a je to tady. Čtyřicítka!

Život začíná ve čtyřiceti, je ti 18 s 22 lety zkušeností, dvakrát dvacet, jsi stará jen tak, jak se cítíš, bla bla bla... To všechnou jsou dobře míněné řeči, které jsem i já kdysi s úsměvem předávala těm dříve narozeným (sorry!).

22.3.2019 v 10:30 | Karma článku: 26.46 | Přečteno: 1371 | Diskuse

Alena Damijo

Prosím nerušit, introvertím!

Tak já se teda veřejně přiznám: Jsem introvert. Velký. Kdo mě nezná, má mě ale často za extrouše, protože vidí, jak se vesele a (zdánlivě) uvolněně bavím a v práci (zdánlivě) suverénně promlouvám k davu lidí.

30.8.2018 v 10:45 | Karma článku: 24.83 | Přečteno: 1018 | Diskuse

Alena Damijo

Proč jsem jen zase pařila?

Černé kruhy pod očima. V hlavě hukot. V puse sucho. Proč jsem to zase táhla až do noci? Proč jen jsem zůstala tak dlouho vzhůru? Hlavně, že jsem se ten den smála kámošce, co pařila s knihou do tří ráno, a pak byla jak praštěná...

23.10.2017 v 11:18 | Karma článku: 22.64 | Přečteno: 1096 | Diskuse

Alena Damijo

Hlavně radostně!

Jsem přeučený cynik a pesimista. Jako puboš jsem si myslela, že je fakt vtipné všechno ironicky komentovat; že to ale ne všem připadá zábavné se ukázalo ve chvíli, kdy na mě nejflegmatičtější spolužák vyjel, že tím všechny s*#u.

26.9.2017 v 11:00 | Karma článku: 21.30 | Přečteno: 827 | Diskuse

Alena Damijo

Sběratelské vášně je třeba brát vážně!

Vždycky jsem měla tendence něco sbírat. Nemyslím tím pohlavky nebo koule z matiky, protože jsem se radši než algoritmům věnovala čtení pod lavicí, ale mám samozřejmě na mysli pořádné sběratelské hobby.

1.9.2017 v 10:40 | Karma článku: 14.63 | Přečteno: 568 | Diskuse

Alena Damijo

Z bláta do louže aneb britské léto pod stanem

Hurá, týdenní festival alias rodinná dovolená pod stanem v kouzelném anglickém národním parku New Forest je konečně tady! Organizátor akce navíc už v lednu s úsměvem prorokoval slunečno a teploty neklesající pod 29 °C.

7.8.2017 v 10:30 | Karma článku: 19.22 | Přečteno: 758 | Diskuse

Alena Damijo

Co vidíš na obrazovce?

Tuhle jsem vyprávěla své desetileté dceři, deprimované faktem, že je poslední ve třídě, kdo nemá mobil, že já obdržela první utržené sluchátko až ve věku 22 let – ono pádlo vážilo kilo, kapacita vnitřní paměti činila deset sms,

15.5.2017 v 12:30 | Karma článku: 21.42 | Přečteno: 1002 | Diskuse

Alena Damijo

A od teď hubnu!

Loni na podzim jsem si s hrůzou uvědomila, že se mi začaly nějak podezřele zmenšovat kalhoty i trička, a když už z toho nešlo vinit srážející pračku ani rozbitou váhu, přišla rána nejvyšší – střet s vánočními fotografiemi.

20.4.2017 v 14:41 | Karma článku: 30.82 | Přečteno: 2547 | Diskuse

Alena Damijo

Tři skořápky pro Popelku

Letitá česká pohádková masáž, zvláště ta vánoční, mně už od dětství vedla k myšlence, že život je završen a naplněn až v manželství, a jakmile mě sbalí princ na bílém koni, jsem za vodou. Pubertální sbližování s druhým pohlavím

13.2.2017 v 10:10 | Karma článku: 21.70 | Přečteno: 860 | Diskuse

Alena Damijo

Své k svému

Po mamince jsem zdědila lásku k logickému a estetickému uspořádání životního prostoru, jakož i k sezónním dekoracím. Tento sedmý smysl ladí náš nábytek, závěsy a obrázky tematicky, barevně i sezónně, ale zároveň trvám na tom,

17.10.2016 v 10:10 | Karma článku: 13.76 | Přečteno: 848 | Diskuse

Alena Damijo

Slalom mezi psími lejny

Když jsem se jako pidi-žákyně účastnila lyžařských závodů na závratně dlouhých stometrových svazích a s ohromující rychlostí 2 km/h, netušila jsem, jak jednou získané slalomové dovednosti ocením i bez lyží,

18.8.2014 v 10:30 | Karma článku: 18.02 | Přečteno: 917 | Diskuse

Alena Damijo

Stěhování národů aneb Kulový blesk po anglicku

V našem 2kk jsme si coby čtyřčlenná rodina, sestavující ze tří různých národností, žili šťastně a spokojeně až do podzimu loňského roku, kdy majitel byt hodil na prodej, načež nám pošťák hodil do schránky dopis, 

9.4.2014 v 10:30 | Karma článku: 20.66 | Přečteno: 1562 | Diskuse

Alena Damijo

Létání. A už v tom zase lítám.

Létání miluju. Škoda, že nemohu s jistotou prohlásit, že létání chová podobné city vůči mně; ušetřili bychom si spoustu času, peněz i nervů.

10.1.2013 v 10:27 | Karma článku: 25.91 | Přečteno: 3242 | Diskuse

Alena Damijo

Jak nám myši vytunelovaly byt a účet

Válím se takhle jednoho říjnové večera na gauči a sleduji dobrý film, když tu náhle z pod gauče vyběhne myš. Po první vlně odporu, která se mi v trávicí soustavě vzedmula, jsem si vzpomněla, jak jsme po léta bojovali s krysami,

23.2.2012 v 10:33 | Karma článku: 20.79 | Přečteno: 2784 | Diskuse

Alena Damijo

Co takhle dát si v Británii...svatbu?

Na Britské ostrovy už se podíval kdekdo. Kdekdo o tom také napsal zprávu na pohlednici přátelům, či, ti odvážnější, zručnější a méně časově vytížení, se na blozích rozbásnili o viktoriánských věžích na Tower Bridge, o obrovském 

4.6.2010 v 10:30 | Karma článku: 33.08 | Přečteno: 7363 | Diskuse

Alena Damijo

Jak si v Londýně sekáčujeme

V Česku se hodně mluví o tom, jaké jsou v Anglii skvělé second handy, jak se v nich výborně nakupuje, že tam je levno a hlavně že se tam dají koupit opravdu pěkné a moderní oblečky, prostě že to nejsou takové ty zatuchlé 

13.4.2010 v 11:00 | Karma článku: 29.27 | Přečteno: 5930 | Diskuse

Alena Damijo

Sněží a venku se setmělo, tato noc nebude krátká...

Jakou já měla radost, že jsem si ten vánoční let do Čech zarezervovala až na sobotu a ne hned na pátek po skončení školy! V pátek totiž nastala strašná britská kalamita, kdy "extrémní počasí" (tj. tři centimetry sněhu) způsobilo

21.12.2009 v 11:40 | Karma článku: 18.53 | Přečteno: 2155 | Diskuse

Alena Damijo

Jak se radikálně změnil můj vztah k pořádku

Maminka nám od raného dětství vštěpovala lásku a úctu k pořádku. Sotva jsme udrželi v ruce prachovku a vysavač, hned jsme byli poučeni, k čemu to slouží a jak se s tím zachází. A když se z nás stali školáci, 

15.9.2009 v 0:24 | Karma článku: 27.77 | Přečteno: 2858 | Diskuse

Alena Damijo

Čerstvý vzduch na dálkové ovládání

Odchovaná na šumavském skoro-venkově a rozmazlená luxusem nebes se dotýkajícího balkonu (bydleli jsme v pátém patře), zvykla jsem si v létě při spaní na pravidelnou dávku čerstvého nočního vzduchu. V Londýně už jsem pak musela

25.8.2009 v 22:05 | Karma článku: 19.08 | Přečteno: 1512 | Diskuse
Počet článků 110 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2002

Vždycky jsem milovala knížky a nesnášela cizí jazyky, a tak jsem vystudovala bohemistiku. Bůh má však smysl pro humor: Původně roční aupairský pobyt v Londýně se protáhl na devatenáct let, a aby té jazykové ironie nebylo málo, jsem zástupkyní ředitelky na místní základce a učím číst a psát malá Briťata. 
 

KNIŽNÍ VÝPLODY: 

Anglické listí (2017)
Mé anglické sezony (2018)
Angličan v Česku aneb Czech Me Out (2019)
Češka v Anglii aneb T(r)ipy za všechny prachy (2021)

PRÁVĚ VYŠLO:

Rozmarná Anglie aneb Nikdy není tak zle 

 

Detaily knih:

https://www.knizniklub.cz/autori/59210-alena-damijo.html

 

Kontakt: damijoa@gmail.com